شناسهٔ خبر: 176270 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین جلسه ستاد راهبری برنامه هفتم در بخش حمل‌ونقل مسکن و شهرسازی

ببینید| برگزاری دومین جلسه ستاد راهبری برنامه هفتم در بخش مسکن و شهرسازی دومین جلسه ستاد راهبری برنامه هفتم در بخش حمل‌ونقل مسکن و شهرسازی به ریاست معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه ستاد راهبری برنامه هفتم در بخش حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی به ریاست معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ به منظور رصد و پایش آخرین وضعیت عملکرد و برنامه‌های مرتبط در بخش  راه و شهرسازی با حضور معاونین وزیر و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مدیران کل ستادی وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع برگزار شد. 

در این جلسه آخرین وضعیت اجرای کلیه تکالیف و مواد قانونی و تبصره‌های مرتبط با هر دستگاه بررسی و گزارش برنامه‌ها و عملکرد مربوط توسط هر دستگاه ارائه شد.

همچنین چالش‌های مربوط به اجرای هر یک از مواد و تکالیف، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در مورد راهکارهای لازم جهت تسریع در اجرای آنها، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اهم تصمیمات اتخاذ شده در اجرای مواد، تکالیف و تبصره های مربوطه به شرح زیر است:

۱-    ارائه نقشه راه دقیق تحقق رشد اقتصادی مورد هدف و الزامات آن در هر بخش و دستگاه اجرایی.

۲-    ارائه برنامه اجرایی فازبندی و زمانبندی شده و ملزومات مربوط (شامل اعتبارات،تصمیمات مورد نیاز مراجع برون سازمانی و بسترهای قانونی لازم).

۳-    ارائه برش سالانه برنامه اجرایی و پیشنهاد منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۴جهت اجرای برنامه مذکور.

۴-    تسریع در تهیه آئین نامه‌های اجرایی احکام مرتبط با هر دستگاه و ارائه آن به ستاد وزارت خانه.

۵-    تهیه و ارائه فهرست طرح‌های پیشران ملی مطابق ماده ۴۸ قانون برنامه.